standard-title Content Marketing

Content Marketing

Zanim klienci dokonają zakupu konkretnego produktu czy usługi, coraz częściej poszukują najpierw informacji w internecie, czytają poradniki, artykuły na dany temat, korzystają z porównywarek internetowych. Dzięki publikacji odpowiednich, wartościowych treści na naszej stronie internetowej jesteśmy w stanie przyciągnąć potencjalnych klientów. Użytkownicy wyszukiwarki Google codziennie wyszukują miliony przeróżnych informacji. Odpowiednie treści na naszej stronie internetowej mogą być odpowiedzią na zapytania dotyczące naszego produktu czy usługi. To właśnie jest Content Marketing.

Content Marketing czyli marketing treści, to strategia pozyskiwania klientów dzięki wartościowym i atrakcyjnym treściom, której celem jest zainteresowanie określonej grupy odbiorców – potencjalnych klientów. Dzięki tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści, Content Marketing pozwala na zbudowanie wizerunku eksperta w danej branży oraz zwiększenie znajomości produktu czy usługi w internecie, a w konsekwencji na pozyskanie nowych klientów i wzrost sprzedaży. Dodatkowo Content Marketing znacząco wpływa na pozycję danej strony internetowej w wyszukiwarce Google, bowiem strony, które posiadają wartościowe treści na stronie są zazwyczaj wyżej pozycjonowane.

Aby jednak Content Marketing spełniał swoją rolę, treści powinny być edukacyjne, atrakcyjne, ale przede wszystkim odpowiednio dobrane do określonej grupy odbiorców. Ważna jest nie tylko sama treść, ale również forma przekazu. Najpopularniejsze formy Content Marketingu to:

  • artykuły,
  • poradniki,
  • przewodniki,
  • ebooki,
  • raporty,
  • rankingi,
  • aplikacje,
  • video.

Nasza firma zajmuje się prowadzeniem kompleksowych kampanii content marketingowych. Aby kampania była skuteczna musi być prowadzona konsekwentnie i długofalowo, nie może być tylko jednorazowa. Musi być także odpowiednio przygotowana. W pierwszej kolejności analizujemy branżę, zapoznajemy się z konkretnym produktem czy usługą, a następnie definiujemy cele kampanii. Po dokładnym zapoznaniu się z tematem przygotowujemy różnego rodzaju wartościowe treści na stronę. Mogą to być zarówno teksty na nowo tworzoną stronę internetową, artykuły czy opisy produktów. Wszystko zależy od potrzeb.

Staramy się aby przygotowywane przez nas treści były właściwie dopasowane do zainteresowań i potrzeb potencjalnych klientów, odpowiadały na nurtujące ich pytania i dostarczały maksimum przydatnych informacji o konkretnym produkcie czy usłudze. Dzięki temu tworzymy wizerunek eksperta w branży, znacząco wpływamy na rozpoznawalność firmy i jej produktu czy usługi w internecie, a także na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Dobre jakościowo treści, pełne wartościowych informacji są pożądane w internecie i często rozpowszechniane przez samych internautów, co również znacząco wpływa na popularność danego produktu czy usługi oraz na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Inwestycja w Content Marketing czyli budowanie odpowiednich treści na stronie jest bardzo opłacalna, bowiem znacząco wpływa zarówno na ruch na stronie internetowej, na zainteresowanie produktem czy usługą oraz na wzrost sprzedaży.