standard-title Marketing Automation

Marketing Automation

Współczesny klient jest bardzo wymagający, jednak przy tym jest bardzo mało lojalny. Nieograniczony dostęp do internetu pozwala na szybkie i łatwe porównywanie różnych ofert i wybieranie tych najbardziej satysfakcjonujących. Dzisiejszy klient zanim dokona zakupu korzysta zazwyczaj z porównywarek cen w internecie, sprawdza opinie, czyta dokładnie informacje na stronie producenta, chce się bowiem upewnić już przed zakupem, że dokonał właściwego wyboru. Dlatego też, aby być wciąż konkurencyjnym na tym trudnym rynku, potrzebujemy odpowiednich narzędzi, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby klienta. Wszystkie nasze działania powinny być spersonalizowane. Ważne jest, aby nie tylko przyciągnąć klientów, ale również to, aby chcieli zrobić u nas zakupy czy skorzystali z naszych usług, a następnie, aby chcieli ponownie do nas wracać.

Marketing Automation to zestaw narzędzi, które służą do automatyzacji działań marketingowych w różnych kanałach marketingowych – poprzez email, sms czy social media. To narzędzia, które pozwalają na zbieranie informacji o klientach, przetwarzanie ich, a następnie na spersonalizowanie tak oferty, aby jak najbardziej spełniała wymagania konkretnych klientów. Marketing Automation pozwala na dostosowanie zawartości strony internetowej do wymagań i oczekiwań klientów, na automatyczną wysyłkę emaili czy smsów z treścią dopasowaną do potrzeb klientów, a także na kolejkowanie postów w social mediach.

Zalety zastosowania Marketing Automation:

  • gromadzenie dokładnych danych o klientach,
  • zwiększenie efektywności przetwarzania tych danych,
  • zacieśnienie relacji z klientami, a w konsekwencji większa sprzedaż produktów,
  • krótszy czas realizacji prowadzonych działań,
  • większa skuteczność działań dzięki ich spersonalizowaniu,
  • mniejsze nakłady finansowe na prowadzenie kampanii marketingowych,
  • możliwość dokładnej analizy i oceny prowadzonych działań.

Jednym z pierwszych systemów Marketing Automation w Europie, a pierwszym w Polsce jest system SALESmanago. To system przeznaczony zarówno dla modelu biznesowego B2B, jak i B2C. Korzystają z niego globalne korporacje, ale również małe i średnie firmy. To system, dzięki któremu możemy dokładnie monitorować zachowania klientów na stronie, możemy sprawdzić jakie treści czytają, jakimi produktami są potencjalnie zainteresowani, na których podstronach zatrzymują się na dłużej. Tak zdobyta wiedza pozwala na zrobienie unikalnych, behawioralnych profilów klientów i na tej podstawie stworzenie spersonalizowanych komunikatów i treści, które będą odpowiadały zachowaniom poszczególnych klientów na stronie internetowej.

SALESmanago w znaczący sposób pozwala uporządkować działania marketingowe i zwiększyć ich efektywność dzięki odpowiedniemu spersonalizowaniu tych działań. System pozwala tak skonfigurować procesy marketingowe, aby zapewniały one dostarczenie odpowiedniej oferty, w odpowiednim czasie, do odpowiedniego klienta, a wszystko to przy pomocy przeprowadzonej wcześniej analizy behawioralnej klientów. SALESmanago umożliwia szybką reakcję na wszelkie zachowania klientów, zarówno te pozytywne, jak i te negatywne, bowiem pozwala w czasie rzeczywistym tworzyć na przykład akcje marketingowe skierowane bezpośrednio do konkretnej grupy klientów. Dodatkowo SALESmanago pozwala również na dokładną analizę prowadzonych działań, a w konsekwencji na ocenę ich skuteczności.

Jesteśmy partnerem SALESmanago i oferujemy wdrożenie systemów Marketing Automation w Twojej firmie.