Strona internetowa dla fotografa – jak powinna wyglądać
W jaki sposób pozyskiwać nowych klientów będąc profesjonalnym fotografem? Rekomendacje klientów są niezwykle istotne, ale czy można w ten sposób w pełni wykorzystać potencjał działalności? Jeśli nie zaistniejemy w środowisku online może się okazać, że zdobywanie nowych klientów jest wyjątkowo ograniczone. Nie można też pominąć faktu, że fotografia to bardzo efektowny i wdzięczny zawód, który można wyeksponować na stronie internetowej. Strona www stanie się wizytówką, przyciągnie nowych klientów, dzięki temu że pozwala w pełni zaprezentować fotograficzne umiejętności.
Strona internetowa dla fotografa – może opowiadać różne historie
Pierwsze wrażenie, które przekonuje
Strona internetowa powinna natychmiast nieść wartość dla osoby odwiedzającej, która jest zainteresowana ofertą. Jak to się przekłada na praktykę? Pierwsze co widzi użytkownik to część, w której znajdzie się większe zdjęcie / slajder (najlepiej autorskie) oraz slogan. Warto porzucić dość ogólne hasła, które informują o tym, że fotograf „wykonuje zdjęcia ślubne, komunijne i okazjonalne”. To jest w zasadzie oczywiste, są to najczęstsze sesje zdjęciowe, które wykonuje fotograf. Niech będzie to hasło bardziej osobiste, które mocniej wybrzmi – np. „Mam za sobą setki sesji ślubnych. Fotografuję już od 10 lat”.
Nie tylko zdjęcia się liczą – strona www to coś więcej
Wprawdzie portfolio fotografa to kluczowy element, który doskonale przekonuje do jakości świadczonych usług, to strona internetowa składa się z większej ilości składników. Przede wszystkim układ strony www musi być tak przemyślany, by cała oferta zachowywała odpowiednie proporcje. Zdjęcia niech pozostaną w centrum uwagi, ale trzeba czegoś więcej by klient skorzystał z usługi. Na użytkowniku pozytywne wrażenie zrobi prostota, minimalizm, które pozwolą skupić się na najistotniejszych dla użytkownika rzeczach. Warto zadbać o identyfikujące fotografa kolory oraz czcionkę. Koniecznym elementem jest dodanie sekcji „o mnie”, w której klientowi przybliżona pozostanie sylwetka fotografa. Na stronę złożą się również takie elementy jak oferta, cennik, cenne okażą się łącza do social mediów.
Strona główna i jej elementy
Najistotniejsze dla użytkownika będzie w zasadzie pięć elementów, które złożą się na stronę główną. Autorskie zdjęcia, oferta, cennik, krótkie bio fotografa i kontakt. Te składowe determinują układ strony głównej, który powinien być indywidualnie dostosowany do właściciela studia fotograficznego. Jednak nie warto rezygnować z pewnych detali, które wyróżnią firmę. Mogą to być znaczniki zaufania w postaci liczb – ilość zrealizowanych sesji, zrobionych zdjęć, zadowolonych klientów, etc. Coś co będzie wzbudzało zaufanie, co zbliży do zawarcia współpracy. Olbrzymie znaczenie będą miały opinie, które możemy otrzymać od zadowolonych klientów. Jest to jeden z tych elementów strony www, który najmocniej przekłada się na przełamanie barier zakupowych, dodaje wiarygodności i zwiększa zaufanie do marki osobistej.
Storytelling, który sprzedaje
Zdjęcia, które wykonuje profesjonalny fotograf mogą się składać na niezwykłą historię. Niech udowadniają, że zostały wykonane z zainteresowaniem dla osób fotografowanych, że jako fotograf interesujesz się ludźmi ich historią i chcesz to uchwycić na zdjęciach. Niech zdjęcia przemówią i udowodnią, że nie są wynikiem przypadku, tylko wykonanego wcześniej wywiadu. To wielka wartość, którą docenią przyszli klienci.
Zainwestuj w profesjonalną stronę internetową dla fotografa
Zarówno w Polsce jaki i na Świcie liczba osób mających dostęp do internetu ciągle rośnie, a liczba osób aktywnie z niego korzystających rośnie w jeszcze szybciej. Czy możesz zatem pozwolić sobie aby twój biznes nie posiadał dobrze zaprojektowanej i wykonanej strony internetowej ? Z pewnością nie! Zapoznaj się z naszą ofertą tworzenia strony internetowych dla firm.
Dlaczego warto:
Zbudujesz zaufanie
Dzięki dobrze zaprojektowaniej i wykonanej stronie internetowej, znajdziesz się w gronie firm o wyższym zaufaniu klientów.
Zwiększ liczbę zamówień
Czy wiesz, że możesz tracić ponad 30% potencjalnych klientów nie posiadając strony internetowej. Takie odesetek ludzi nie bierze pod uwagę kupowania w firmach nie posiadających strony internetowej.
Zawsze dostępna oferta
Dzięki stronie internetowej oferta będzie dostępna dla klientów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dobrze zaprojektowania strona z ofertą będzie zdobywała klientów w tym czasie.