Jak powinna wyglądać strona internetowa dla hotelu ?
W Polsce jest ok. 2500 tys. hoteli. Znaczna część z nich usytuowana jest w większych miastach. W Warszawie mieści się ponad 100 hoteli, w Krakowie jest ich ponad 170. Każde pozostałe większe miasto jest siedzibą dla kilkudziesięciu hoteli. W tym segmencie rynku konkurencja jest spora, hoteli co roku przybywa i konieczne jest prowadzenie odpowiednich działań marketingowych, by przyciągnąć klientów. Podstawowym narzędziem, które będzie zachęcać do wyboru tego a nie innego hotelu będzie strona internetowa. Musi być nie tylko intuicyjna, ale także estetycznie wykonana, przykuwająca uwagę i wyczerpująco prezentująca całą ofertę.
Co powinna zwierać dobra strona internetowa dla hotelu ?
Przede wszystkim intuicyjność
Intuicyjność to jeden z absolutnie kluczowych elementów, który musi posiadać hotelowa strona internetowa. Wynika to z tego, że oferta hotelu nie jest skierowana do tej czy innej grupy wiekowej. Do hotelu przybywają goście z każdej grupy. Dlatego tak istotne jest to, by korzystanie z witryny było łatwe nie tylko dla osób, które doskonale poruszają się w sieci, ale także dla tych, którzy z internetu korzystają rzadziej (np. osoby starsze). Do czego sprowadza się intuicyjność? Strona www powinna być czytelna, jasno prezentująca ofertę, wyposażona w prosty system rezerwacji, nie budująca barier i nie wywołująca dezorientacji.
Pozwól zobaczyć pokój przyszłym gościom
To już podstawowy element każdej strony hotelowej. Każdy, kto przegląda ofertę hotelu zawsze odwiedza galerię zdjęć prezentujących pokój. Dzisiaj jednak oczekuje się często czegoś więcej. Jeśli hotel oferuje ekskluzywne apartamenty, warto by ich prezentacja nie ograniczała się do zdjęć. Nowoczesne technologie pozwalają na to, by użytkownik mógł odbyć wirtualny spacer po pokojach. Takie rozwiązanie nie musi ograniczać się do pokojów, można równie dobrze umożliwić taki spacer po hotelowym holu, restauracji czy basenie. To duży ukłon w stronę przyszłych gości, którzy lubią wiedzieć jak prezentują się pokoje, a także sam hotel.
System rezerwacji online – „must have” każdego hotelu
Konieczność wprowadzenia rezerwacji online wynika nie tylko z tego, że użytkownicy lubią taką formę zamawiania. Jej brak prowadzi do barier zakupowych, może wywołać brak zaufania czy negatywnie wpłynąć na wiarygodność marki. System rezerwacji online to element strony hotelowej, od którego można wręcz otworzyć listę funkcji do wprowadzenia. Eliminuje ona potrzebę dzwonienia do recepcji i omawiania oferty. System rezerwacji klarownie prezentuje przedziały cenowe, dostępność pokoi, a nawet zdjęcia wnętrz. To wygoda, z której użytkownicy powinni mieć możliwość skorzystania na każdym urządzeniu.
Desktop, tablet, smartfon – strona hotelowa na każdym nośniku
Ruch generowany przez użytkowników siec już parę sezonów temu przeniósł się głównie do urządzeń przenośnych (tablet, przede wszystkim smartfon). Z tego tytułu strona musi być dostosowana pod te urządzenia. Ze względu na to, że częściej korzysta się z internetu na smartfonie strona musi być idealnie dostosowana pod telefon. Nie tylko ma być czytelna, ale także ma umożliwiać bardzo wygodne rezerwowanie pokoi. Dlatego warto, by strona www była budowana w myśl koncepcji mobile first. Najpierw projekt opracowuje się tak, by strona idealnie prezentowała się w mniejszych rozdzielczościach, później dba się o wersję desktopową.
Strona SEO-friendly – pozycjonowanie lokalne
To też istotny element budowania strony internetowej. Pozycjonowanie to jeden z najistotniejszych elementów całego marketingu internetowego. Obecność hotelu w top 10 wyników wyszukiwania jest niezwykle ważna pod względem wizerunkowym i biznesowym. Użytkownicy chętniej korzystają z usług, które są widoczne na pierwszej stronie wyników Google. Dlatego bardzo ważne jest to, by hotel, który np. działa w Krakowie pojawiał się w top 10 po wprowadzeniu w wyszukiwarkę frazy – „hotel Kraków”. Dlatego tak ważne jest to, by strona była budowana z myślą o później prowadzonej kampanii SEO.
Zainwestuj w profesjonalną stronę internetową dla hotelu
Zarówno w Polsce jaki i na Świcie liczba osób mających dostęp do internetu ciągle rośnie, a liczba osób aktywnie z niego korzystających rośnie w jeszcze szybciej. Czy możesz zatem pozwolić sobie aby twój biznes nie posiadał dobrze zaprojektowanej i wykonanej strony internetowej ? Z pewnością nie! Zapoznaj się z naszą ofertą tworzenia strony internetowych dla firm.
Dlaczego warto:
Zbudujesz zaufanie
Dzięki dobrze zaprojektowaniej i wykonanej stronie internetowej, znajdziesz się w gronie firm o wyższym zaufaniu klientów.
Zwiększ liczbę zamówień
Czy wiesz, że możesz tracić ponad 30% potencjalnych klientów nie posiadając strony internetowej. Takie odesetek ludzi nie bierze pod uwagę kupowania w firmach nie posiadających strony internetowej.
Zawsze dostępna oferta
Dzięki stronie internetowej oferta będzie dostępna dla klientów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dobrze zaprojektowania strona z ofertą będzie zdobywała klientów w tym czasie.